1946 óta

1946-ban Gaston LAPIERRE egy kis kerékpárgyártó üzemet nyitott a franciaországi Dijonban (az Aranypart régióban) és rövidesen komoly sikereket ért el ebben a gyorsan növekvő iparágban. 1960-ban fiára, Jacky LAPIERRE-re bízta a cég vezetését.

1972-ben a növekvő kereslet kielégítésére új gyárat alapítottak Dijon ipari övezetében. A gyár mellett az alkatrészek értékesítésére egy új épületet is felhúztak, amelyet bemutató teremmel is kiegészítettek. A LAPIERRE™ márka felvirágzása innen datálható és a cég hamarosan a kerékpár-üzletág referenciapontjává vált.

Vezető szerep az mtb kerékpárok területén

A 80-as években a LAPIERRE™ volt az egyik első európai cég, amely az MTB kerékpárok felfutását megjövendőlte és gyorsan a szegmens a piacvezetőjévé cégévé vált. A LAPIERRE™ azóta több olyan MTB-csapatot szponzorált, akik a szponzortevékenység 1988-as megkezdése óta különböző szinteken bajnoki címeket nyertek.

1993 januárjában a (hollandiai) Accell csoport bejelentette azt a szándékát, hogy a LAPIERRE részvényeinek 33 százalékát megvásárolja.

A partnerség gyümölcsözőnek bizonyult és 1996 áprilisában a LAPIERRE™ család úgy döntött, hogy a többi részvényét is értékesíti. Ebben az időben Gilles LAPIERRE, Jacky fia vette át a cég vezetését. Ettől az évtől kezdve a cég korábban nem tapasztalt ütemben kezdett el növekedni és a fejlődés azóta is folyamatos.

Francia nemzeti bajnok – amatör elit

Miután sikerült megerősíteni a cég MTB-imidzsét a versenyeken és a technológiai újításokon keresztül, Gilles LAPIERRE úgy döntött, hogy megpróbálja ugyanezt a sikert az országúti kerékpárok piacán is elérni. Ez a tevékenység mindig is fontos részét képezte a vállalat kultúrájának, azonban egy hatékony és ambíciózus marketing-stratégiát kellett kidolgozni ahhoz, hogy a LAPIERRE™ az új területen is megszerezhesse a hegyi kerékpározásban már elért különleges státuszát.

A LAPIERRE™ ezért úgy döntött, hogy egy dijoni országúti kerékpáros klubot fog szponzorálni, ez volt a SCOD, amelyet így SCOD / TEAM LAPIERRE-nek neveztek át.

A 2001-es x-control-forradalom

A 2001-es év kulcsfontosságú volt a LAPIERRE™ cég számára. Háromévnyi kutatás és fejlesztés után a cég ebben az évben vezette be új összteleszkópos hegyikerékpárját, az X-Controlt, amelyet a szabadalmaztatott „FPS” nevű, hátsó teleszkóp-rendszerrel láttak el. Az új megoldás a hatékonyság és a kényelem ideális kombinációját jelentette a kerékpárosok számára. Ugyanebben az évben Jérôme Chiotti megnyerte a 2001-es francia MTB bajnokságot X-Control kerékpárja nyergében, amellyel ő lett az első kerékpáros, aki egy összteleszkópos kerékpárral tudta megnyerni ezt a bajnokságot.

A legmagasabb szintű országúti és hegyikerékpárok

2002: a következő évben a LAPIERRE™ cég óriási lépést tett az országúti versenyzés kategóriájában, amikor a Française des Jeux professzionális csapattal írt alá szerződést. A LAPIERRE™ védjegyet most már a Tour de France versenyen és más elit versenyeken is lehetett látni. Az eredmények gyorsan jöttek: a cég az FDJ-csapat egyik tagja, Nicolas Vogondy versenyző révén megnyerte a francia nemzeti bajnokságot.

A 2003-as szezonban a cég úgy határozott, hogy kiterjeszti tevékenységei körét. Miután hároméves szerződést kötött a tízszeres DH-világbajnok Nicolas Vouilloz-val, különböző freeride és DH-kerékpárokkal egészítették ki a hegyikerékpárok repertoárját.

A LAPIERRE™ emellett bevezette az LP 0.9C nevezetű vadonatúj könnyűsúlyú karbon technológiáját. Ezzel az áttöréssel olyan vázat sikerült alkotni, amely csupán 900 gramm súlyt képviselt.

A LAPIERRE versenyzői továbbra is minden területen kimagasló teljesítményt nyújtottak, amely tovább támogatta a cég technológiai újításait. A Française des Jeux csapat volt az egyetlen, amely 2003-ban a Tour de France mind a négy számát megnyerte és végül Baden Cooke erőteljes sprintjének köszönhetően az első helyen végeztek.

Habár sokszor úgy tűnik, hogy a kerékpáros versenyzők világát a férfiak dominálják, a LAPIERRE™ éveken keresztül támogatott egy női triatlonos csapatot. Audrey Cleau egészen kiváló teljesítményt nyújtott 2003-ban, amikor második helyet ért el a hosszútáv világbajnokságain, a híres nizzai triatlonon pedig első helyen végzett.

2004: a győzelmek sorát tovább növelte a Giro d’Italia, amelyen Bradley McGee egy látványos kezdést követően megnyerte a rózsaszín mezt. A LAPIERRE cég legjobb cross country versenyzője, Jean-Christophe Péraud a livignoi hetedik versenyt követően összesítésben negyedik helyen végzett a 2004-es világbajnokságon. Folyamatos jó teljesítménye révén a francia olimpiai csapatba is bekerült és a 2004-es athéni olimpián a tiszteletreméltó 11-ik helyen végzett.

A 2005-ös kollekció bevezetése több újítást is tartalmazott, beleértve a tökéletesített FPS2 hátsó teleszkóp-rendszerrel felszerelt új X-Control Evo2 kerékpárt.

A LAPIERRE™ 2005-ben az exportra is nagy hangsúlyt fektetett, az Egyesült Államokban, Kanadában, Spanyolországban és Németországban forgalmazta kerékpárjait. Ezzel egyidejűleg a cég a Roc d’Azur, vagyis a 16.000 résztvevőt számláló, a világ legnagyobb nemzetközi MTB-eseményének fő partnere lett.

Francis Mourey LAPIERRE™ kerékpárján megnyerte a francia cyclocross bajnokságokat, amely győzelmei hosszú sorának a kezdetét jelentette.

Egy új típusú kerékpár, amely nyitott a világra

2006: ban a LAPIERRE™ cég a hatvanadik születésnapját ünnepelte és ebből az alkalomból piacra dobta a Passport elnevezésű összecsukható hegyi kerékpárját. Az új „à la carte” program, a Web Series révén a versenyzők egy online konfigurátor segítségével maguk választhatják ki az országúti kerékpárjaik alkatrészeit. Mivel a LAPIERRE™ kerékpárokat Franciaországban állítják elő, az európai vásárlók onnantól számítva, hogy leadják a rendelésüket a LAPIERRE™ termékek egy hivatalos forgalmazójánál, két héten belül megkapják egyedi kerékpárjukat.

2007: a LAPIERRE™ bemutatta a legújabb hátsó rugózási technológiáját, az OST teleszkóp platformot, amelyet speciálisan hosszútávra terveztek. Két hegyikerékpárt mutattak be Zesty és Spicy néve, amelyek ezt a technológiát alkalmazták. Az OST bevezetésének célja az volt, hogy a totális sportélmény érdekében egy olyan all-mountain kerékpárt alkossanak meg, amely könnyű súlyával a sokoldalúság, a teljesítmény és az optimalizált geometria sikeres kombinációját biztosítja.

A LAPIERRE™ közben még tovább bővítette exporttevékenységét. Ma már a legtöbb európai országban, illetve Észak-Amerikában és Ázsiában is forgalmazzák a termékeit. A LAPIERRE™ nemzetközi márkanévvé vált.

A LAPIERRE™ Franciaországban megnyerte (a Vélo Vert francia kerékpáros magazin által kiadott) az „év hegyikerékpárja”, (a Le Cycle francia magazin által kiadott) „év országúti kerékpárja” díjat, majd az „év felfedezett márkája” elnevezésű díjat is megnyerte Spanyolországban.

A LAPIERRE™ csapatai továbbra is a márka stratégiájának középpontjában állnak. Nicolas Vouilloz, a francia nemzeti bajnokságok győztese, úgy döntött, hogy visszatér az MTB-versenyzéshez és korábbi nagyszerű teljesítményét további győzelmekkel egészítette ki enduro és downhill kategóriákban.

Cédric Ravanel, cross country versenyző, miután az egyik világkupán bekerült az első három helyezett közé és összesítve hatodik helyen végzett, bebízonyította, hogy ő az egyik legjobb versenyző a világon.

Sandy Casar (Française des Jeux) erőfeszítéseit végül siker koronázta, amikor megnyerte a Tour de France egyik híres etapját.

2008: kétévnyi kutatás és fejlesztés után a LAPIERRE™ újragondolta az országúti kerékpárjai választékát és piacra dobta a vadonatúj X-Lite II nevű karbon héjszerkezetű vázat, amely a könnyű súly és a korszerű technológia szinonímájává vált.

A LAPIERRE™ a city bike kategóriában tapasztalható kereslet gyors növekedésének hatására egy új divízióval bővítette tevékenységét. Kétlépcsős folyamatban valósult meg az új fejlesztés:

Megkezdtük az együttműködést J.C Decaux-val és új, híres city kategóriájú kerékpárokat alkottunk (Velib, Velo’v, Le vélo…).
Sitandgo! és Startandgo! néven megterveztük saját city bike-jainkat (ezek villanymotorral felszerelt kerékpárok), amelyek a LAPIERRE™ cég know how-jából profitáltak.
A Saab-Salomon csapat által támogatva, hivatalosan is bevezették a LAPIERRE™ márkanevet a nemzetközi DH és az európai „enduro“ kategóriákban.

2009: a LAPIERRE™, amely ötven évvel ezelőtt még csupán 6.000 kerékpárt gyártott évente, jelenleg több mint 90.000 kerékpárt állít elő minden évben három franciaországi üzemében. Dijon, a város, ahol minden elkezdődött, továbbra is a technológiai fejlesztés középpontja, ahol más projektek is folyamatban vannak. További meglepetéseket tartogatunk a sportág kedvelői számára.